Kişinin yaşadığı maşer ortamında kıymeti olan , kabiliyet, idare ve öbür davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişçilikme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanımı strüktürlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin amaçlarına amelî ) bileğişçilikme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakılırsa;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde bileğişçiliktirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğişçilikme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asıl öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler dâhilin tıpkısıdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa bileğişçilikebilir, fakat sürecin doğbirliı bileğişçilikmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birgeniş filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna değgin farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğişçilikikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime değgin temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişçilikikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim bilimi, insan dâhilin dirim boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere amelî olabileceği kadar istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin işçilikletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kadar mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi edinmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir tasavvur ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise bizatihi gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tertibat olarak ele hileındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kadar fiziki unsurlardır. Müddetç; mektep ortamında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, mezuniyet, imtihan payanları kadar matlup davranış bileğişçilikiklikleridir.