SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri muhtevain ciddi olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan harisçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı nöbetlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da nispeten önemlidir. Antrparantez SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek muhtevain yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı beş altı elan harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO muhtevain en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir başka önemli ayrım da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu perese farklıdır. SEO çaldatmaışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir gidiş geliş temizışı katkısızlar.
Bu iki kavram, muhtevaerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise garaz elan ticari evetğu muhtevain muhtevaerikler SEO çaldatmaışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan eksiksiz ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.