SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü fehva. Fakat bu dü fehva konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışveriş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri derunin eleştiri olan bu dü fehva, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz daha harisgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı çalışmalemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. üste SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM makul bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak derunin meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı biraz daha harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Yani SEO derunin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi derunin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir gayrı önemli üstelik da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu keyfiyet farklıdır. SEO çkızılışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir seyrüsefer akışı sağlamlar.
Bu dü fehva, derunerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çkızılışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise maksat daha ticari evetğu derunin derunerikler SEO çkızılışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu erişmek değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha bol ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.