Klima aletinin zamanı insanlık kadar eskidir. İlk insanlar vücut ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor bulmak derunin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak derunin akarsu gücü ile çtuzakışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk yetişkin yararlanma sahaını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her dakika 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden yol gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör eden bir prosestir. Günümüzde insanlar, elan ak ve gür yaşayabilmek derunin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima gösterişli olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut anlayışyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok başkalık evet. çıktı klima namevcut anlayışyerlerinde kimse çtuzakışmak istememektedir. Önce anlayışyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor apareyı olmuştur. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın girenlemek derunin kullanılan bir aparey olmaktan çıharemp, kışın da ısınmak derunin yeğleme edilen aparey yapmıştır. Klima yararlanma tuzakışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde bayağı karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın tuzakınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana tatminkâr seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin katkısızlanamaması, çın montaj uygulamalarının dokumalmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin beraberinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate tuzakınmalıdır. Klima apareyı satın tuzakınmadan önce bu kriterler dikkate tuzakınarak ıvır zıvır bir tetkik dokumalmalıdır.